Vertrouwenspersoon en klachtenregeling

 

Ondanks al onze inspanningen voor iedere leerling, ouder en/of medewerker een veilige omgeving met een prettig pedagogisch klimaat te realiseren, kunnen er op iedere school problemen ontstaan tussen ouders en/of leerlingen en (medewerkers van) de school. 
 

Heeft u een klacht?

Dan kunt u dat het beste eerst kenbaar maken bij de leerkracht zélf en/of de schoolleiding. Mogelijk kan de klacht dan verholpen worden. Mocht dit echter niet tot het gewenste resultaat leiden kunt u contact opnemen met de interne vertrouwenspersonen van onze school. Deze persoon helpt u de juiste wegen te bewandelen om uw klacht of probleem te behandelen.
 

Interne vertouwenspersoon op onze school 

De interne vertrouwenspersonen op onze school zijn Eline van der Leij en Samantha van Noord en zij stellen zich heel graag even voor! Klik op hun naam en zij vertellen graag iets over hunzelf en hun rol als vertrouwenspersoon.
Eline van der Leij
Samantha Van Noord
Contactgegevens interne vertrouwenspersonen:
T: 0181 - 415922 
E: stleonardus-vertrouwenspersoon@edumarevpr.nl
 

Externe vertrouwenspersoon 

Onze vertrouwenspersonen kunnen u (door)verwijzen naar dez externe vertrouwenspersoon of u kunt zelf contact zoeken met de externe vertrouwenspersoon als u van mening bent dat uw klacht onvoldoende serieus genomen wordt. De externe vertrouwenspersoon bespreekt de klacht met u en ondersteunt u bij eventuele verdere stappen. Desgewenst begeleidt de externe vertrouwenspersoon u bij de verdere procedure, bijvoorbeeld bij het indienen van een klacht bij de klachtencommissie of door bijstand te verlenen bij het doen van aangifte bij politie of justitie.  
Contactgegevens externe vertrouwenspersoon:  
Suzanne van Rhee is de externe vertrouwenspersonen van Onderwijsgroep EduMare. Zij is bereikbaar op:
T: 010 - 4071599 
E: evp@cedgroep.nl
 

Klachtenregeling

Soms is een meningsverschil van dien aard, dat iemand een officiële klacht hierover wil indienen. Iedere onderwijsinstelling is daarom verplicht een klachtenregeling op te stellen. U kunt onze klachtenregeling, vastgesteld door onderwijsgroep Edumare, hier vinden. De klachtenregeling is onderdeel van het veiligheidsplan van de scholen van Onderwijsgroep EduMare
Contactgegevens bevoegd gezag: 
Stichting Onderwijsgroep EduMare 
Gemeenlandsedijk Noord 26a 
3216 AG Abbenbroek 
T: 0181 391044
E: secretariaat@edumarevpr.nl
 

Landelijke Klachtencommissie

De school is voor de behandeling van klachten tevens aangesloten bij een onafhankelijke klachtencommissie: “de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)”. Zowel ouders en leerlingen als personeelsleden kunnen een klacht voorleggen aan de LKC. Een secretaris van Onderwijsgeschillen neemt contact op met de klager en het schoolbestuur of degene waarover is geklaagd en bespreekt welke route het beste gekozen kan worden om de klacht op te lossen.